Tijdens deze eenmalige show geeft Aidan & the Wild bijgestaan door Chris Bond (UK) een voorproefje van het aankomende sophomore album “Building a Home at the Edge of the Forest of Lightning”, dat hij in samenwerking met de platinum-verkopende producer in Engeland maakte. (o.a. bekend van zijn werk als producer, drummer en bassist met Ben Howard).
Aidan & the Wild, het muzikale alias van Eindhovenaar Diederik van den Brandt, maakt eigenzinnige folksongs waar de passie voor de gitaar in uitblinkt. Zelf legt hij zijn naam uit als de titel van een avonturenboek, hij en de wildernis van het leven om hem heen. Hierin zoekt hij de poëzie in de alledaagse dingen, de teksten zijn veelal autobiografisch en gebracht met een tedere stem met een rauw randje. Geïnspireerd door helden uit het heden en het verleden zoals Jim Croche, Gram Parsons, Ben Howard en the Tallest Man On Earth omschrijft hij zijn muziek het liefst als indie-americana, een tijdloze stijl die een verfrissende blik geeft op de hoogtijdagen van de Laurell Canyon.
Van den Brandt kun je inmiddels wel een kind aan huis in de Rozenknop noemen. Met zijn serie “Aidan Presents” stond hij jarenlang de parels uit de Nederlandse songwriterwereld op de planken van de Rozenknop te presenteren. Daarnaast heb je hem menigmaal kunnen zien met zijn eigen band of als side-man bij artiesten als Björn van der Doelen en Baptiste W. Hamon.
Na flink aan de weg te hebben getimmerd met het zelf-geproduceerde debuutalbum “Revelation Never Came” heeft hij de afgelopen jaren op een laag pitje gestaan om zijn eigen huis te bouwen. Zonder enige ervaring is hij samen met zijn partner aan de slag gegaan om met gebruik van zoveel mogelijk tweedehands materialen dit bouwwerk te creëren. Dat proces heeft zoveel impact op hem gemaakt dat hij er een album over besloot te schrijven.
In zijn beginjaren was van den Brandt erg geïnspireerd door Ben Howard en zijn open-tuning gitaarstijl, en langzaam werd er een zaadje gepland voor de droom om ooit met diens producer, Chris Bond, een eigen album te maken. Vele jaren later kwamen de twee met elkaar in contact en toeval had het dat Bond óók zijn eigen huis én studio heeft gebouwd. De twee konden elkaar snel vinden in het thema van de plaat en Bond besloot als producer aan het album mee te werken. Een jongensdroom die uit is gekomen! De opnames vonden plaats in Devon, Engeland en zijn inmiddels afgerond, het album wordt in 2027 verwacht onder het label Polymoon.
Deuren 20.00
Concert 20.30
Vooraf een hapje eten? Reserveer via info@rozenknopje.nl
Café t Rozenknopje - Ad van Meurs Zaal